افزایش ۳۰ درصدی تولید زباله در اسفندماه

https://safadasht.ir/?p=11010

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری صفادشت از افزایش تولید زباله در بخش خانگی صفادشت در اسفندماه خبر داد.
۲۰۲۲۱۱۲۷_۱۱۴۶۰۷

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری صفادشت، حسین کریمی با اشاره به اینکه مدیریت شهری صفادشت در راستای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله  از مبدأ اقدامات مناسبی صورت‌گرفته است افزود: به طور میانگین ۵۰ تن زباله در  روستاهای حریم شامل (یوسف‌آباد قوام، کوشک، ارسطو، کهریزک، دهک) و مناطق شهری در شهرک امید، شهرک صنعتی صفادشت  جمع‌آوری می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه ۱۸  نفر نیروی انسانی کار جمع‌آوری زباله را با ۶ خودرو حمل زباله در صفادشت انجام می‌دهند گفت: این زباله‌ها ابتدا به سکوی میانی واقع در بلوار الغدیر جنب کارخانه آسفالت می‌رود و بعد از آن به سایت دفن زباله در مرکز پسماند زیست اختر انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: طرح تفکیک از مبدأ زباله در شهر صفادشت به‌صورت پایلوت با قراردادن سطل‌های تفکیک در  شهرک اورند، رعنا و شهرک امید اجرا شده است.

مسئول واحد خدمات شهری با بیان اینکه  نقش فرهنگ‌سازی در اجرای موفق این طرح بسیار مهم و ضروریست گفت: اجرای این طرح علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به‌سلامت کالاهای تولید‌شده از مواد بازیافتی می‌شود، همچنین با انجام این کار، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری  به صورت روزانه برنامه منظمی برای شستشوی مخازن زباله دارد، افزود: در ادامه این اقدامات و به منظور رسیدگی هرچه بیشتر به نظافت شهری به طور ویژه در فصل تابستان این کار به صورت مکانیزه توسط دستگاه مخزن شوی و استفاده از موارد شوینده و ضدعفونی کننده و هم به صورت سنتی با تانکر آب و «واتر جت» و ابزارآلات دستی مثل بُرس و مانند آن اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

آدرس: ملارد، صفادشت، بلوار امام خمینی (ره)، شهرداری صفادشت

تلفن: 3-02165432550

ایمیل: info@safadasht.ir